Som sagt: Here comes the rain

Tydligen var jag lite profetisk i mitt förra inlägg. Ett par timmar efter jag igår skrivit inlägget "Here comes the rain" kom den, vårstormen. Varje år kommer det tydligen en storm som avslutar torrperioden här. Som jag sa kom det första regnet på 7 månader förra veckan, det var visserligen åskskurar och inga duggregn men vårstormen som kom igår var något alldeles extra. Jag har nog aldrig varit med om något liknande i regnväg och när det slog om till hagel pratar vi inget vanligt hagel. Inget rejält hagel heller. Vi pratar paintball-kulor. Folk formligen rusade ut och flyttade sina bilar in under träden och slängde sina täcken över bilarna.

I Salta jobbar man inte med kloaker så vattnet får vackert vandra samma väg som oss andra om det vill ta sig till floden. Folk tyckte nog vi var lite dumma som sprang ut på gatan för att titta men det var det värt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar