Back in Quijano

I torsdags tog jag lokalbussen ut till Campo Quijano för en dag i bergen. Efter några dagar under 30 grader tyckte vädergudarna tyvärr att det var dags att steka lite igen så jag fick gott om sol och gjorde av med mycket vatten. Jag erkänner gladeligen att 1,5 liter vatten var lite knappt för de 8 timmarna det tog innan jag var tillbaka i Quijano. Att jag inte kunde spotta när jag kom tillbaka till civilisationen och utan problem sänkte 4 liter under kvällen kanske signalerar att jag var lite uttorkad. Det var tungt men samtidigt intressant att se hur kroppen fungerar. Jag började på runt 1500 m.ö.h. och slutade på drygt 2500 och en snabb check på google maps säger 2,5 mil. Mycket fin tur även om jag fått betala mycket i solbränna.

Jag hinner inte berätta så mycket mer så bilderna får tala själva. Imorgon åker vi till Bolivia i ett par dagar för att förnya visumet och kanske hitta någonting fint att titta på när vi ändå är där.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar